26 martie 2010

Bijuteriile Pandora - Handmade


Accesoriile Pandora reprezinta o achizitie unica si deosebit de frumoasa in crearea oricarei bijuterii. Datorita unei game atat de vaste de modele Pandora, design-ul bijuteriei tale va fi in mod sigur deosebit si personalizat. Accesoriile Pandora pot fi din metale pretioase, sticla Murano sau chiar materiale naturale, fapt ce ii permite oricarui designer de bijuterii o mare libertate de creatie.
Odata cu sosirea primaverii, vor fi lansate si ultimele creatii Pandora... astfel ca, dragi bijutieri stati cu urechile ciulite pana la lansare.
In general, pandantivele Pandora nu sunt disponibile pe un termen nelimitat. Odata lansate pe piata, sunt disponibile o anumita perioada de timp dupa care sunt retrase. Astfel, daca ati pus ochii pe anumite modele, e cel mai bine sa le achizitionati acum, pana cand nu vor fi inlocuite cu noile colectii.
Pandantivele Pandora ofera designerilor de bijuterii posibiliati nelimitate de combinatii, deoarece exista un numar foarte mare de modele, iar margelutele pot fi fabricate din o multitudine de materiale ( aur, argint, sticla, cristale). Asfel in functie de grupul tinte caruia va adresati sau a stilului propriu puteti creea colectii romantice, jucause, office, elegante, etc. si realiza cadouri cu adevarat personalizate. 

23 martie 2010

Targ Bijuterie Contemporana 2010




În luna aprilie (24-25) va avea loc cea de-a treia ediţie a târgului de bijuterie şi accesorii Autor - la Sala Dalles(bld. Magheru)intre orele 11.00 - 20.00 -
Pentru a putea fi selecţionat între designerii care vor fi prezenţi în cadrul târgului te rugăm să urmezi paşii de mai jos:
1. Toţi cei care vor dori să participe vor prezenţa o colecţie nouă de bijuterii/accesorii. Accentul se va pune pe aceste noi piese, alături de ele putând fi expuse şi piese din alte colecţii, dar într-o măsură mai mică. Se cere prezentarea a zece imagini digitale, schiţe (desen, 3D, etc) sugestive, cât şi minim trei piese din viitoarea colecţie în formă lor finală. Împreună cu acestea este dorită o prezentare/display a modului în care vor fi expuse în cadrul târgului.
2.  Pentru cei ce doresc să participe la târg pentru prima oară, este necesară adăugarea unui portofoliu care să reprezinte conceptul şi direcţia bijuteriilor şi accesoriilor create deja de ei.  Acest portofoliu nu trebuie să conţină mai mult de 20 de imagini.
3.  Fotografiile trebuie să aibă calitatea de a prezenta într-un mod direct şi eficient obiectul, fără artificii de atmosferă.
Date tehnice: imaginile să nu fie mai mari de 350 kb, de preferinţă  arhivate format .zip. Arhiva să poarte numele celui care o trimite. Aranjarea lor într-un format PDF este de asemenea încurajată.
4.  Termenul limită pentru depunerea aplicaţiei este 29 martie. Atenţie, locurile sunt limitate, iar aplicaţiile depuse după termenul limită nu vor fi luate în considerare.
Date de contact: extins@extins.com
Informatii suplimentare si pe : www.extins.com

10 martie 2010

Cine cumpara bijuterii de autor?


Cumparatorii bijuteriilor de autor sunt persoane creative, interesate de obiecte cu design special si care apreciaza arta. Acestia vor piese unicat, care sa-i reprezinte.
De obicei, de bijuterii de autor cauta si viziteaza expozitiile si targurile de profil, prin intermediul carora cunosc artistii care fac bijuterii, vad preturi, invata sa faca diferenta intre bijuteria comuna si cea de autor. De aceea cred ca, in timp, publicul iubitor de bijuteri pretioase, unicat, va fi din ce in ce mai numeros, documentat, rafinat, mai informat, iar asteptarile lui vor stimula artistii sa creeze colectii pe care sa le expuna publicului", explica Elena Crisan.
Mihaela Tarhuna adauga faptul ca bijuteriile de autor intereseaza mereu noi generatii de tineri, pe masura ce-si formeaza gustul, iar generatiile cu un plus de experienta au fost intotdeauna atrase de bijuteriile Tarhuna.
Preturile 
Preturile bijuteriilor de autor depind de publicul targetat, de concept, de material si de cota artistului.
Diferentele intre bijuteria de autor si alte bijuterii sa le spunem se afla nu in costuri, ci in modul in care acestea sunt gandite sau realizate”, precizeaza Carla Szabo.
David Sandu mentioneaza ca bijuteria de autor vinde creatie, inovatie, idee si se adreseaza amatorilor de arta contemporana, iar evaluarea ei are in plan secundar materialele folosite.
Spre deosebire de bijuteriile de brand, care vand in proportie de 60% marketingul din spatele produsului, si de cele clasice, care se evalueaza cu cantarul, bijuteria de autor se apropie ca si evaluare de piata antichitatilor. Valoarea subiectiva culturala este decisiva in a stabili un pret”, explica David Sandu.
O bijuterie Tarhuna costa in medie 200 de lei. Pentru o bijuterie Carla Szabo se plateste intre 7 euro si 150 de euro. Pretul mediu al unui inel David Sandu este de 1.400 de lei, la cele din aur adaugandu-se valoarea metalului. Materialul preferat al lui David Sandu este argintul, pentru coordonata timp pe care o contine (se patineaza si interactioneaza cu purtatorul ei).
Karl Heinz precizeaza ca, in functie de material si de obiect, pretul unei bijuterii de autor poate ajunge pana la cateva mii de euro sau chiar mai mult.
Ce s-a cautat in 2009
Anul trecut, Elena Crisan a avut cea mai mare cerere pentru brose si butoni, urmati de cercei si inele. Ea a mai vandut coliere, tiare si bratari, acestea avand un regim special, pentru ca sunt accesorii pentru ocazii speciale si, de obicei, fac parte dintr-o colectie sau dintr-un set.
Mihaela Tarhuna a avut anul trecut solicitari mai mult pentru bijuteriile incarcate, cu mai multe pietre, cu design baroc si multa culoare (designerul a preferat toate valentele de rosu).
Si inelele incarcate au avut o primire buna, desi entuziasmul meu in privinta inelelor trecuse deja. Momentul de varf a fost pentru mine in iarna 2007 - 2008, cand am purtat inele mari peste manusi si ma asteptam la o empatie cu clientii tarhunabijoux”, explica Mihaela Tarhuna.
Carla Szabo a avut anul trecut cerere pentru aceleasi bijuterii ca si in 2008, fiind omogen reprezentata pentru toate tipurile.
David Sandu a avut cele mai multe solicitari pentru bijuteriile foarte elaborate, cu grad mare de dificultate tehnica si cu trimitere la bijuteria clasica, in care au fost incorporate materiale si pietre cu valoare intrinseca ridicata.
Poate si din cauza ca bijuteriei i-a revenit in prim-plan statutul de investitie. Cei care mizeaza pe asta nu se inseala. Ma astept ca anul acesta sa fie oarecum la fel. Oamenii au inceput sa se obisnuiasca cu ideea de criza si invata sa o gestioneze in asa fel incat sa nu taie in carne vie, ci sa tina seama de foarte importantele mici placeri. Anul trecut am avut mai putine comenzi, dar de o valoare unitara mai mult decat dubla fata de 2008. Am montat mai multe briliante decat in ultimii trei ani”, precizeaza David Sandu.
Conditii pentru reusita
Designerii de bijuterii spun ca inca mai este loc de bijutierii pe aceasta piata. Ei mentioneaza insa ca este nevoie de multi ani de pregatire tehnica si estetica, de disciplina, pana sa incepi sa traiesti decent din acest domeniu.
Toti designerii intervievati pentru realizarea acestui articol sunt licentiati ai facultatilor de arta din Romania (Mihaela Tarhuna - Timisoara, Elena Crisan - Cluj-Napoca, Carla Szabo si David Sandu - Bucuresti) si au inceput sa realizeze bijuterii inca din liceu sau chiar mai devreme. De asemenea, fiecare a castigat venituri din aceasta meserie dupa multi ani de practica in domeniu. De exemplu, David Sandu a facut prima bijuterie la 13 ani si tot atunci a inceput sa vanda, dar de-abia 17 ani mai tarziu a inceput sa traiasca din aceste castiguri.
Meseria in sine este foarte severa si plina de rigori oarecum inflexibile. O gandire structurata si o coordonare intre estetica, tehnica si concept sunt foarte importante. Asta daca vrei sa intri in dialog cu galeriile si colectionarii importanti. Este insa o piata mare, in care decisive sunt creativitatea constanta confirmata, prezenta constanta in expozitiile mari internationale, relationarea cu membrii breslei din toata lumea, asimilarea noutatilor din domeniul tehnic si o persuasiune vecina cu patologicul, pentru a urmari ideile de care in peisajul inconjurator au nevoie foarte putini oameni”, subliniaza David Sandu.
Carla Szabo adauga faptul ca succesul este garantat daca exista pasiune, dorinta de a creste un atelier (o afacere) si de a propune publicului niste obiecte care sa le infrumuseteze si sa le imbogateasca viata.
Elena Crisan precizeaza ca este nevoie ca bijutierii sa iubeasca metalul, sa aiba rabdarea sa invete si sa se implice in lumea bijuteriei, iar principalele elemente ale succesului sunt calitatea bijuteriilor si reclama.
Ea mai spune ca cea mai buna reclama este bijuteria in sine, urmata de modul de prezentare si, obligatoriu, de un blog sau un site. Apoi, designerul trebuie sa participe la targuri, expozitii, pentru ca iubitorii de frumos sa stie si sa vada ce exista, sa-si doreasca lucrarile si sa astepte cu nerabdare colectiile urmatoare.


Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro

Cine sunt creatorii bijutieriilor de autor?



In Romania, exista mai multe generatii pe piata bijuteriilor de autor, dar s-au afirmat public cei care au intre 20 de ani si 40 de ani, dintre care unii au cucerit premii internationale de design (n.red. - de exemplu, David Sandu).
Karl Heinz spune ca in Romania sunt peste 50.000 de bijutieri, dintre care 10 - 15 fac bijuterie de autor, cativa fiind membri PBR.
Acesta piata poate sa ajunga la cel putin 10% din volumul pietei per total. Aceasta dezvoltare este posibila in cativa ani, in functie de intelegerea ca atare de catre un strat din ce in ce mai mare al populatiei”, subliniaza Karl Heinz.
Designerii spun ca bijuteria de autor necesita pregatire, experienta si investitie.
De obicei, in Romania, bijutierii de autor sunt autodidacti, pentru ca in tara noastra nu exista scoli de profil. Astfel, cei care vor sa devina bijutieri o pot face pe cont propriu, pot sa se angajeze la ateliere de bijuterii sau sa invete la scoli din afara tarii. In tarile dezvoltate, arta realizarii de bijuterii se invata la marile universitati.
Carla Szabo adauga faptul ca, in aceste conditii, tinerii bijutieri experimenteaza si descopera singuri tehnicile, astfel incat perfectionarea vine in timp si prin perseverenta.
Creatorul trebuie sa se dezvolte pe mai multe planuri - marketing, relatii cu publicul, trebuie sa se documenteze sa stie ce se cere, unde poate expune si asa mai departe”, adauga designer-ul de bijuterii Elena Crisan.
Bijutierii de autor sunt si designerii dispusi sa experimenteze si "sa se joace".
Experimentul si impactul asupra contextului decid traiectul jocului. Pregatirea si experienta conteaza mai ales pentru designer, aici este instalata placerea jocului in laborator, adica placerea designerului”, detaliaza Mihaela Tarhuna.

Evolutia pietei
Piata bijuteriilor de autor si-a reluat dezvoltarea in Romania acum doi - trei ani, ca urmare a interesului tot mai mare din partea cumparatorilor si designerilor. Asta dupa ce in anii comunismului dezvoltarea acestei piete a fost oprita. Inainte de 1989, doar cativa bijutieri (Viorica Farcasu, Doru Coada, Marian Nacu, Teo Ghetiu, Rolando Negoita si Cornel Abrudan etc) faceau meseria pe cont propriu, fiind priviti ca "elemente turbulente" si marginalizati.
Karl Heinz leaga interesul din ultimii ani pentru bijuteriile de autor si de saturatia de “turcisme” a oamenilor interesati de bijuterii.
Carla Szabo caracterizeaza piata ca fiind imatura si timida si spune ca una din marile calitati ale bijuteriei contemporane, si mesajul sau cel mai valoros, este acela ca frumosul este peste tot si in toate si trebuie doar sa il vezi si sa iti doresti ca si ceilati sa il vada prin ochii tai.
David Sandu descrie piata bijuteriei de autor ca fiind extrem de spectaculoasa prin diversitatea si vastitatea ei, fiind la fel de multe genuri si stiluri ca si in pictura sau in literatura.
"Pentru ca face parte din piata artei contemporane si bijuteria de autor este influentata de fluctuatiile financiare. In timpuri de inflorire economica sunt incurajati designerii si artisii care fac arta experimentala si se folosesc de materiale alternative. In vremuri de criza, clientii isi amintesc de notiuni precum briliant, platina, cutie de valori. Si asa creste segmentul de creatori cu formatie tehnica clasica, dar cu viziune estetica, bineinteles, contemporana”, completeaza David Sandu.
Factorii pozitivi care influenteaza piata bijutierilor de autor sunt reprezentati de targurile si expozitiile de profil (n.red. - precum “Autor” si “Extins”) si de magazinele care vand piese unicat.
Elena Crisan ii mentioneaza printre factorii pozitivi si pe artistii deschisi publicului, care participa cu colectii noi la manifestarile de profil.
Mihaela Tarhuna adauga faptul ca kitsch-ul nu dauneaza acestei piete, pentru ca deschide un apetit special pentru altceva.
Elena Crisan enumera ca factori negativi pentru aceasta piata indiferenta, lipsa de informare si superficialitatea unora dintre potentialii clienti.
Carla Szabo adauga pe lista factorilor negativi rezistenta cumparatorului in forma impamantenita a ideii de bijuterie si a valorii exclusive a acesteia.
Karl Heinz completeaza ca autoritatile statului cu atributiuni de control in domeniu mai au inca o tinuta anacronica fata de operatorii cu metale si pietre pretioase, subliniind ca acestia sunt fostii militieni si functionari din cadrele PCR si UTC. El exemplifica situatia cu faptul ca, pana in anul 2004, a fost in vigoare decretul 244 din 1978, care a reglementat monopolul strict al statului in operatiuni cu metale si pietre pretioase, si  cu legislatia fiscala din domeniu, precum accizele.

Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro

Bijuteriile de autor - o afacere care straluceste in criza


Designerii de bijutierii spun ca anul trecut nu au fost afectati de criza economica si ca vanzarile le-au crescut fata de anul precedent. Ei estimeaza aceeasi evolutie si in acest an, bijuteriile de autor fiind percepute acum ca o buna investitie.


David Sandu, designer de bijuterii, nu se astepta ca 2009 sa fie mai bun decat anul precedent, pentru ca isi mutase showroom-ul de pe Calea Victoriei in Centrul Vechi al Bucurestiului.
Clientii au fost foarte receptivi, datorita faptului ca locul in care am acum showroom-ul si atelierul este mult mai interesant decat precedentul. In prima parte a anului trecut am inregistrat chiar o usoara crestere fata de 2008, a doua parte a anului fiind la acelasi nivel cu anul precedent. Am avut unul dintre cei mai creativi si mai prolifici ani si acesta este cel mai important lucru pentru mine in acest moment”, explica pentru startups.ro David Sandu.
Designer-ul Carla Szabo spune pentru startups.ro ca in cazul ei, anul trecut, cererea de bijuteri s-a pastrat relativ aceeasi ca in anii trecuti, fiind o companie mica, cu o productie interna mica. Nici ea nu a fost afectata de faptul ca in 2009 a inchis magazinul propriu, din cauza lucrarilor din Centrul Vechi al Capitalei.
Si designer-ul de bijuterii Mihaela Tarhuna spune ca nu a fost afectata de criza financiara, desi i-a fost teama de aceasta.
Spre deosebire de designerii cunoscuti de bijuterii, potrivit lui Karl Heinz, presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania (PBR), la nivelul intregii piete, bijutierii s-au descurcat greu anul trecut, dar au reusit sa depaseasca criza cu activitati colaterale, precum productia unor obiecte promotionale deosebite.
In acest an, designerii de bijutierii spera ca evolutia din 2009 sa continue.
Pe baza celor intamplate anul trecut, tind sa cred ca amatorii de arta si de bijuterii de autor vor face economii la cheltuielile foarte mari, nu vor mai cumpara iahturi si penthouse-uri, dar bijuterii vor comanda in continuare”, spune David Sandu.
Carla Szabo spera ca anul acesta sa vanda mai mult decat anul trecut, pentru ca, din februarie, va avea pe propriul site un magazin online, unde se vor vinde accesorii de imbracaminte si obiecte de design.

Sursa: www.startups.ro
Redactor: Alina Botezatu

8 martie 2010

Bijuterii Oscar 2010

 Oscar 2010


Majoritatea celebritatilor prezente la decernarea premiilor Oscar 2010, au preferat purtarea bijuteriilor din platina cu diamante albe. 
Unele vedete hollywoodiene au ales si bijuterii cu onix, diamante colorate, safire si smaralde. Aurul galben, prezent din plin la Oscar-urile din anii anteriori, a cam lipsit de pe covorul rosu in aceasta primavara.














 





Bijuterii Tinuta Office


 Rolul bijuteriilor este simplu: de infrumusetare. Dar, daca accesoriile tale ajung sa te evidentieze in mod negativ si sa lase o impresie defavorabila in jur, atunci frumusetea paleste. In ceea ce priveste tinuta de birou este indicat sa ai mai multa grija si sa fi atenta la mesajele pe care le transmiti celor din jur prin intermediul accesoriilor.
Bijuteriile purtate la birou nu trebuie sa iti afecteze activitatea, mai exact mobilitatea, motiv pentru care lanturile lungi cu pandantive nu sunt tocmai potrivite. Un lant prea lung se poate agata de colturile meselor si iti va distrage atentia. Cerceii foarte lungi, cerceii candelabru intra in disonanta cu tinuta tipica office si pot atrage critica celor din jur; acestia iti pot creea dificultati in timpul discutiilor telefonice deoarece sunt foarte incomozi.  Se recomanda astfel, purtarea cerceilor care stau fixati de lobul urechii (clips, surub) sau cerceii mai simpli, fara prea multe accesorii, margelute, perlute care se balanseaza.
In principiu, orice bijuterie care face zgomot si iti poate deranja colegii, ar trebui eliminata din tinuta de birou.
Bijuteriile purtate la birou ar trebui sa fie mai putin stralucitoare sau sclipitoare, si sa se asorteze cat mai bine cu tinuta office.

Avand in vedere ca accesoriile pot scoate in evidenta o anumita tinuta, iar tu esti o persoana activa care doreste sa fie observata de cei din jur, iti recomandam bijuteriile unicat (care respecta cerintele de mai sus). Ii invitam astfel, pe artistii bijutieri care utilizeaza argintul 925 sau sarma argintata ca si materie prima in realizarea bijuteriilor handmade, sa ne contacteze pentru a primi o propunere de colaborare cu site-ul www.silvercity.ro.

7 martie 2010

Idei Bijuterii Handmade Barbati



Popularitatea bijuteriilor pentru barbati este in permanenta crestere, motiv pentru care multi creatori de bijuterii din strainatate au inceput sa creeze bijuterii handmade destinate barbatilor. 

Lucruri de evitat
In construirea bijuteriilor pentru barbati trebuie evitate o serie de materiale care se utilizeaza in momentul crearii bijuteriilor pentru femei, in cazul in care nu doriti sa sfidati traditia si sa creati bijuterii deosebit de excentrice. Desing-urile bijuteriilor pentru femei tind sa includa margele cristaline, fatetate, fin executate, cu modele florale, avand un aspect stralucitor, perle sau combinatii de margele viu colorate. 
Modelele de pandantive sau margele care au un aspect "old-fashioned" ar trebui de asemenea evitate in realizarea bijuteriilor barbatesti, deoarece moda bijuteriilor barbatesti este un fenomen relativ nou si bijuteriile vechi sunt purtate in mod traditional de femei. 
Bratarile din margele barbatesti tind sa imite design-ul lanturilor de barbati, desi sunt purtate in mai putine cazuri decat lanturile. Margelele ar trebui evitate din design-ul cerceilor, inelelor si curelelor de ceas barbatesti, ele fiind caracteristice modelelor de bijuterii pentru femei.

Margele
In mod traditional, margelele utilizate in modelele de bijuterii pentru barbati sunt de dimensiuni mai mari si au culori si texturi naturale. Margelele din lemn sau lut in nuante de maro, beige, verde, negru sau gri reprezinta un bun inceput in design-ul bijuteriilor barbatesti. Mai pot fi insa utilizate si margele mai colorate sau lucioase, dar cu o mare grija sa nu fie interpretate ca si accesorii pentru femei.
Alte accesorii utilizate in bijuteriile barbatesti sunt carapacele de scoici, margelele din metal, din argint, din piatra, din cupru sau din inox.
Pandantivele utilizate trebuie potrivite cu margelele din cadrul lantului. Simbolurile religioase, pietrele sau elementele naturale precum gheare sau colti, sunt de multe ori alegeri foarte bune.

Design
Lanturile din margele barbatesti tind sa fie scurte si lipite de gat. Lanturile care sunt mai lungi de atat, sunt de fapt lanturi care sustin un pandantiv si nu lanturi de margele. Daca doriti sa combinati margele cu lanturi metalice, alegeti lanturile cu ochiuri de mari dimensiuni.
Corzile sau snururile din piele sunt extrem de des utilizate in design-urile de bijuterii barbatesti. Acestea pot fi folosite ca si lanturi sau bratari in mai multe randuri. 

In general trebuie ca modelele barbatesti sa fie mai putin consistente, sa fie destul de simetrice si sa nu contina zone aglomerate de accesorii (margele, pandantive, etc.) pentru a nu se confunda cu modelele femeiesti.

Piata online romaneasca de bijterii barbatesti handmade este destul de slab dezvoltata, desi cererea de cadouri unicat si accesorii barbatesti este in continua crestere. 
In situatia in care sunteti un artist bijutier si realizati accesorii barbatesti care utilizeaza ca si material de baza Argintul 925 sau sarma argintata, nu ezitati sa luati legatura cu reprezentantii www.silvercity.ro, pentru a primi propunerea de colaborare.




5 martie 2010

Creaza bijuterii handmade pentru Adolescenti!






Bijuteriile handmade pentru adolescenti reprezinta o nisa in permanenta dezvoltare.

Pentru multi dintre adolescenti moda reprezinta mijlocul cel mai important de exprimare a propriei identitati. Prin coafuri, stil vestimentar, accesorii, adolescentii se diferentiaza foarte clar de adulti.
In cultura adolescentina, mai mult ca in orice alt grup, "ceea ce porti" simbolizeaza "cine esti", "ce credinte ai", "cine vrei sa devii" si "carui grup ii apartii". Deoarece propriul stil este in dezvoltare, adolescentii au mai mult curaj si creativitate in a experimenta cu accesoriile, culorile, design-urile, etc.
Chiar daca esti un artist bijutier si confectionezi bijuterii pentru adulti, ai putea sa iti dedici macar o mica parte a colectiei si adolescentilor.

Piata produselor pentru adolescenti este infloritoare. De ce?
Iata cateva explicatii:
  • - adolescentii sunt in permanenta cautare de "ceva NOU"; orice tendinta a modei care se adreseaza adolescentilor rezista in piata intre 6 luni si 12 luni
  • - bijuteriile sunt un cadou popular si usor accesibil, ales de adulti pentru tineri. In special in perioada sarbatorilor, adultii sunt in cautare de bijuterii, accesorii pentru copiii lor adolescenti
  • -multi adolescenti adora sa mearga la cumparaturi si in unele cazuri dispun si bani de cheltuiala.Venitul adolescentilor este oarecum stabil, avand in vedere ca provine din mai multe surse (parinti, bunici, alocatii, cadouri) si aproape tot venitul lor este disponibil pentru cheltuieli personale
  • -populatia tanara este in crestere, si se asteapta sa ramana asa si in anii urmatori. Drept urmare reprezinta o piata in continua crestere.
Sfaturi pentru crearea de bijuterii pentru adolescenti
  • - Mass Media reprezinta factorul cel mai signifiant in influentarea trend-urilor in moda si frumusete ale adolescentilor. Ca si artist bijutier trebuie sa studiezi ce poarta vedetele, starurile pop, rock, celebritatile tinere, formatiile de muzica. Urmareste MTV si revistele dedicate adolescentilor si studiaza stilurile vestimentare ale acestora.
  • -discuta cu tinerii si afla totul despre preferintele/dorintele/necesitatile lor in domeniu; veti fi surprinsi de cate idei ati putea descoperi
  • -amintiti-va ca adolescentii NU vor sa poarte nimic din ce a purtat generatia parintilor lor
  • -spiritualitatea reprezinta un lucru important pentru adolescenti. Tinerii adulti isi exploreaza propriile credinte si descopera de multe ori simboluri sau filozofii cu care doresc sa se identifice. Astfel, in crearea de bijuterii puteti include diverse simboluri ale celor mai puternice religii si sa utilizati diverse pietre si cristale tamaduitoare.
  • -adolescentii sunt cumparatori impulsivi, astfel creati si produse cu preturi foarte mici care nu vor putea fi refuzate de catre acestia.
  • -bijuteriile de corp sunt foarte populare in randul adolescentilor
  • -nu doar domnisoarele poarta bijuterii; baietii poarta bijuterii mai mult ca niciodata. Bijuteriile barbatesti au un aspect mai dur, neslefuit si folosesc materiale precum piele, cauciuc, inox, argint, metal, etc.
  • - majoritatea adolescentilor nu cumpara bijuterii prea excentrice, ci tind sa graviteze intre bijuterii cool si usor de purtat
Daca sunteti un artist bijutier si utilizati argintul 925 in confectionarea bijuteriilor dvs. si tocmai va ganditi sa dedicati o parte din colectie Adolescentilor sau Barbatilor, nu ezitati sa luati legatura cu magazinul de bijuterii www.SilverCity.ro pentru a solicita o propunere de colaborare.


4 martie 2010

Vrei sa vinzi bijuterii lucrate manual? Cercei, coliere si bratari Unicat?









Vrei sa iti incepi propria afacere in domeniul crearii de bijuterii unicat? 

A "realiza" bijuterii unicat, precum cercei, inele, coliere si bratari este mai usor decat a invata sa le "vinzi", a afla "unde" sa le vinzi si a stabili un "pret competitiv". Marketingul, publicitatea si promovarea noii tale afaceri poate reprezenta un adevarat obstacol in inceperea unei afaceri de bijuterii home made. 

Iata cativa pasi usor de urmat pentru a-ti asigura un bun inceput in acest domeniu.

Primul si cel mai important lucru, este acela de a crea bijuterii cu adevarat unice. Gasirea unei piete de nisa, exprimarea creativitatii si stilului individual reprezinta cheia succesului in domeniul bijuteriilor handmade. Astfel, experimenteaza cu materiale si proceduri/tehnici de lucru pana cand descoperi combinatia care ti se potriveste cel mai bine, Artistii de succes au propriul stil de lucru care atrage de la bun inceput clientela.

Al doilea lucru important ar fi alegerea inteligenta a pietei tinta. Ce grup de varsta atrag bijuteriile create de tine? Varsta clientelei reprezinta un bun indicator in fixarea pretului bijuteriilor. Un grup de varsta mai tanar va impune preturi mai mici, in timp ce un grup de varsta medie (25-35 ani) aflat in cautarea accesoriilor mai sofisticate si isi permite cheltuirea unor sume mai mari pentru obtinerea unui anumit look, impune astfel, preturi mai ridicate. 
Incercare - eroare poate fi una dintre cele mai bune metode pentru fixarea preturilor produselor. Estimeaza care sunt costurile tale pentru realizarea unei perechi de cercei sau bratari handmade. Dubleaza costurile daca vrei sa vinzi en-gros, si tripleaza costurile daca vrei sa vinzi en-retail... asta ar fi o regula generala. Studiaza competitia si vezi daca bijuteriile tale se integreaza in aceleasi valori.

Marketing-ul online este un domeniu in permanenta dezvoltare si reprezinta o metoda rapida si ieftina pentru multi artisti bijutieri. Dar crearea unei prezente online de succes necesita mult timp si efort... care vor fi recompensate intr-un tarziu, este adevarat. Nu te baza, insa, pe vanzari imediate, deoarece dureaza un timp pana ai o buna pozitionare si imagine online.

Targurile de artizanat locale reprezinta o metoda foarte buna pentru a incepe aceasta afacere: bijuterii handmade. Verificati targurile organizate de Camera de Comert din orasul vostru si discutati si cu alti artisti pentru a afla locatiile si evenimentele la care ati putea participa cu bijuteriile proprii. Construiti-va un program de targuri, festivaluri si fiti foarte atenti la grupurile tinta care vor participa la evenimentele respective, pentru a putea crea bijuterii adaptate nevoilor acestora.

Incepeti foarte incet sa va creati o baza de clienti. Nu fiecare targ va fi un succes, dar vor reprezenta adevarate experiente de invatare. Gandeste-te mereu la fidelizarea clientilor, prin oferirea de cupoane de reducere, diverse discount-uri si facilitati atunci cand vin sa cumpere a doua oara de la tine. Un client multumit, va ramane fidel daca vede in afacerea ta o posibilitate de satisfacere a nevoilor viitoare.

Nu oricine poate deveni artist bijutier sau vanzator. Din fericire sunt multe site-uri si firme care se ocupa de vanzarea en-gros sau en-retail a bijuteriilor handmade. Verificati produsele acestor firme pentru a vedea daca bijuteriile voastre se incadreaza in raza publicului tinta. 

Magazinul de bijuterii argint www.silvercity.ro, spre exemplu, promoveaza tineri artisti romani care creaza bijuterii originale utilizand ca si material de baza: argintul 925. Daca sunteti un artist bijutier puteti contacta reprezentantii magazinului si veti primi o propunere de colaborare.





1 martie 2010

Bijuteriile Miresei in 2010



Bijuterii pentru Mirese - Trend-urile in 2010


In mod traditional bijuteriile miresei au un design simplu si feminin, care doar accentueaza tinuta miresei si o pun pe aceasta in valoare. In acest an, insa, bijuteriile mari si voluminoase vor cucerii scena nuntilor. Straturile multiple sunt foarte populare si multe mirese vor opta pentru ele in ziua nuntii. Design-urile vintage ale colierelor ce includ pietre semipretioase supradimensionate si perle feminine, reprezinta accesoriul perfect care va evidentia orice rochie de mireasa.


In cazul in care un colier de mari dimensiuni nu este pe gustul tuturor, mai sunt si alte optiuni: mai multe randuri de bratari. Pentru un aspect perfect cel mai indicat este amestecul si potrivirea mai multor stiluri. In loc de a purta 10 randuri de siraguri de perle albe, se pot combina doar 2-3 randuri de siraguri de perle albe combinate cu cateva bratari stralucitoare; o alta varianta ar fi adaugarea a 1-2 siraguri de perle negre Tahitiene.


Cerceii candelabru de mari dimensiuni sunt de asemenea in mare voga in 2010, si ar putea fi cu usurinta purtati si de catre mirese. Design-ul vintage predomina si in acest caz. Metale calde precum aur sau bronz sunt optiuni foarte bune, precum si perle albe, ivory sau rozalii.


La final, nu ar trebui uitate si accesoriile pentru parul miresei. Voaluri scurte purtate cu perle finute sau cu palariute chic, vor avea o mare popularitate anul acesta.


Mai multe idei si bijuterii veti gasi pe www.silvercity.ro - Magazin bijuterii argint si homemade


Trendurile 2010 pentru Bijuteriile Handmade


  1. In 2010 bijuteriile lucrate manual trebuie sa fie indraznete si pline de forta, fiind dominate de un aspect eclectic si boem.
  2. Se poarta bratarile late, colierele cu un pandantiv impozant, lanturile in mai multe straturi, cerceii cercuri mari (hoop), cerceii candelabru si inelele cocktail cu pietre uriase.
  3. Culorile populare ale iernii includ: negru, coral, galben, maro ciocolatiu, verde, mov si roz daca e sa urmam indicatiile Asociatiei Culorilor US in cadrul previziunilor anuale pentru toamna/iarna 2010.
  4. Pietrele la mare cautare sunt: perlele, cristalele, quartz-ul, culorile simulate ale diamantului si pietrele naturale lustruite mai putin fin.
  5. Idei de bijuterii handmade din argint puteti regasi si in cadrul catalogului: www.SilverCity.ro - Magazin online bijuterii.