10 martie 2010

Bijuteriile de autor - o afacere care straluceste in criza


Designerii de bijutierii spun ca anul trecut nu au fost afectati de criza economica si ca vanzarile le-au crescut fata de anul precedent. Ei estimeaza aceeasi evolutie si in acest an, bijuteriile de autor fiind percepute acum ca o buna investitie.


David Sandu, designer de bijuterii, nu se astepta ca 2009 sa fie mai bun decat anul precedent, pentru ca isi mutase showroom-ul de pe Calea Victoriei in Centrul Vechi al Bucurestiului.
Clientii au fost foarte receptivi, datorita faptului ca locul in care am acum showroom-ul si atelierul este mult mai interesant decat precedentul. In prima parte a anului trecut am inregistrat chiar o usoara crestere fata de 2008, a doua parte a anului fiind la acelasi nivel cu anul precedent. Am avut unul dintre cei mai creativi si mai prolifici ani si acesta este cel mai important lucru pentru mine in acest moment”, explica pentru startups.ro David Sandu.
Designer-ul Carla Szabo spune pentru startups.ro ca in cazul ei, anul trecut, cererea de bijuteri s-a pastrat relativ aceeasi ca in anii trecuti, fiind o companie mica, cu o productie interna mica. Nici ea nu a fost afectata de faptul ca in 2009 a inchis magazinul propriu, din cauza lucrarilor din Centrul Vechi al Capitalei.
Si designer-ul de bijuterii Mihaela Tarhuna spune ca nu a fost afectata de criza financiara, desi i-a fost teama de aceasta.
Spre deosebire de designerii cunoscuti de bijuterii, potrivit lui Karl Heinz, presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania (PBR), la nivelul intregii piete, bijutierii s-au descurcat greu anul trecut, dar au reusit sa depaseasca criza cu activitati colaterale, precum productia unor obiecte promotionale deosebite.
In acest an, designerii de bijutierii spera ca evolutia din 2009 sa continue.
Pe baza celor intamplate anul trecut, tind sa cred ca amatorii de arta si de bijuterii de autor vor face economii la cheltuielile foarte mari, nu vor mai cumpara iahturi si penthouse-uri, dar bijuterii vor comanda in continuare”, spune David Sandu.
Carla Szabo spera ca anul acesta sa vanda mai mult decat anul trecut, pentru ca, din februarie, va avea pe propriul site un magazin online, unde se vor vinde accesorii de imbracaminte si obiecte de design.

Sursa: www.startups.ro
Redactor: Alina Botezatu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu